Time management
Máte pocit, že vám čas utíká mezi prsty? Den má méně hodin a vy na konci nezvládáte vše, co jste si ráno předsevzali? Existuje řešení: lepší řízení času – time management!
Špatný time management často vychází z nerealistických očekávání, která máme. Chceme toho stihnout co nejvíce za velmi krátkou dobu a nebereme v úvahu, že potřebujeme také odpočinek u kávy nebo polední přestávku. Není snadné vše skloubit pokud, zvláště pracujete na plný úvazek a kromě toho máte další aktivity. Ale s dobře vypracovaným rozvrhem vše zvládnete!
Začněte den odpočinkem!
Jediné čím si můžete ráno zkazit den, jsou obavy a již dopředu pocit, že cokoliv děláte, na konci dne bude fiasko. Začněte ráno osvěžující sprchou s oblíbenou vůní a s širokým úsměvem a velkou kávou na stole jste připraveni čelit náročnému dni v práci!
Vytvořte si seznam priorit!
Pokud neumíte dobře pracovat s časem, neplýtvejte ho na aktivity, které podporují prokrastinaci! Na začátku dne nebo týdne si vytvořte seznam priorit. Vyřaďte z programu vše, co není naléhavé a věnujte čas a energii opravdu důležitým úkolům. Pokud máte zaměstnance, je takový plán o to užitečnější. Eliminujte stresory efektivním plněním úkolů, které máte, a nebudete se tak zbytečně soustředit na nedůležité věci. Díky sestavení bitevního plánu pro vás a váš tým, bude každý vědět, co dělat, bez zmatků a selhání!
Nastavte pro každou plánovanou aktivitu časový limit
Samozřejmě vše takto nefunguje, ale je dobré nastavit si alespoň přiměřenou dobu pro každou aktivitu dne. Obchodní nebo osobní schůzky, čas strávený s přáteli, čas v posilovně, nakupování atd. Tímto způsobem se vyhnete zbytečnému plýtvání časem a odkládáním aktivit.
Používejte kalendář a plánovač
Existuje mnoho aplikací, které jsou užitečným pomocníkem pro správu denních, týdenních nebo měsíčních úkolů. Můžete ho využívat na svém notebooku, telefonu, chytrých hodinkách apod. Zadáte si do aplikace termíny, lhůty, podrobnější informace a dokonce si můžete nastavit upozornění na plánovanou aktivitu.
Naučte se říkat „NE!“
Vnímejte své limity, nepouštějte se do úkolů, které vás zahlcují, nezapojujte se do aktivit, které vám berou čas strávený s rodinou nebo čas pro vás. Řekněte zdvořilé „NE“ svému šéfovi nebo kolegům, kteří vás požádají, abyste udělali něco jiného, než co bylo v původním plánu. Funguje to tak i v osobním životě: nedělejte nic jen proto, abyste byli zdvořilí, váš čas je opravdu cenný!
Pozor na syndrom vyhoření. Dohodněte se s týmem na harmonogramu, kdy budete k dispozici, jaká je pracovní doba, kdy probíhají přestávky a do kdy potřebujete zpětnou vazbu.
Oddělte osobní život od práce. Pokud toto nebudete brát vážně, budete mít nakonec pocit, že žijete v práci a je prací. Je dobré mít útočiště, kde si můžete odpočinout!
